Welkom bij Schietsport Vereniging de Vrijheid

Noteer in je agenda: woensdag 14 oktober 2020 Algemene Leden Vergadering!

Schietsportvereniging de Vrijheid Castricum is een vereniging waar plezier in de schietsport én prestaties op wedstrijdniveau hand-in-hand gaan. Veiligheid en wapenbeheersing staan daarbij steeds voorop. Onze vereniging beschikt over 10 banen van 25 meter. Daarnaast is er een ruime en gezellige kantine met een goed uitgerust bargedeelte.

Bij S.V. de Vrijheid Castricum krijgt u daarom training van ervaren schietinstructeurs en kunt u gebruik maken van zowel luchtdruk wapens als vuurwapens in verschillende kalibers.

Sportschieten is een sport voor perfectionisten van jong tot oud die niets willen missen. Een mooie sport waar alles in zit, van recreatie tot topsportniveau. Kortom, een sport voor iedereen.

Binnen onze vereniging kan geschoten worden met Luchtgeweer, Luchtpistool, Klein Kaliber Geweer en Karabijn, Groot Kaliber Geweer (.30 M1), Groot Kaliber Pistool en Revolver, Klein Kaliber Pistool en Revolver.

"De Vrijheid" is opgericht in 1948. Schietsportvereniging de Vrijheid Castricum is aangesloten bij de K.N.S.A., de Koninklijke Nederlandse Schietsport Associatie.

Bar nieuw1

Bar nieuw3

Kantine   Schietbaan
Dinsdag 20:00 - 24:00   20:00 - 23:00
Donderdag 20:00 - 24:00   20:00 - 23:00
Zondag 11:00 - 15:00   11:00 - 13:30

Voor de uitgebreide indeling per dag klik hier...

Op de oneven weken historische wapens/zwartkruit op maandag van 20:00 - 23:00

Elke dinsdag voor de jeugd luchtgeweer en luchtpistool van 19:30 - 20:00

Op de even weken Service Pistol op woensdag van 20:00-23:00 uur.

Tijdens de zomervakantie is de vereniging gesloten op woensdag en zondag. Wel geopend in de zomervakantie op dinsdag en donderdag.

model poster maatregelen verantwoord sporten geweer pistool v3 aangepast 0507

POS Contactloos Limiet 50 euro 70x70

Informatie Vereniging

Baanreservering blijft. Maar je mag ook komen zonder reservering.

We zijn  3 weken verder. Veel schutters hebben de vereniging weer weten te vinden. Met een baanreservering. Het idee was om de baanreservering als een tijdelijke maatregel in te voeren. Maar veel leden vinden het reserveren prettig. Vandaar de verlopige keuze van het bestuur om dit er in te houden. Neemt niet weg dat je ook kan schieten zonder reservering. Maar dan geldt dat een reservering altijd voor gaat. Vol=vol! Overigens moet er na 26 juli weer betaald gaan worden voor de drankjes. Boehoe!

Nog steeds handig om te weten is dat we in de zomer niet dicht gaan op zondag.
Overlijdensbericht

Onlangs kregen wij het trieste bericht dat Jaap Wulterkens na een ziektebed van 2 maanden is overleden. De uitvaart heeft reeds plaats gevonden. Wij  hebben Jaap leren kennen als een rustige serieuze schutter en altijd bereid was tot een goed gesprek zeker als het over de Schietsport ging. Hij was 15 jaar lid van onze vereninging. Wij zullen hem zeker gaan missen aan de bar als vaste gast.

Wij wensen de familie sterkte met dit verlies.

Jaap

Nieuw baancommandant rooster voor juli en augustus

Het rooster van juli en augustus is opgesteld en beschikbaar gemaakt onder mededelingen in e-captain. Vanaf nu geldt 1 baancommandant en 1 verlofhouder.
De volgende regels zijn van toepassing:

1. Als je niet kan op de betreffende datum dien je zelf voor vervanging te zorgen
2. Als je zonder reden niet aanwezig bent dan volgt er een waarschuwing
3. Als je voor de 2e keer zonder reden niet aanwezig bent dan volgt er een sanctie van 25 euro.
4. Als deze sanctie niet wordt betaald dan volgt er een voorlopige schorsing van het lidmaatschap

We begrijpen als geen ander dat deze regels niet leuk zijn. Maar de gevolgen bij niet verschijnen zijn groot. Het betekend namelijk dat er niet geschoten kan worden. Hiermee dupeer je dus alle leden. Het bestuur vertrouwt erop dat handhaving niet nodig is.

Nieuwe Privacyverklaring

De privacyverklaring van SV De Vrijheid Castricum is op een aantal belangrijke punten aangepast. Er is een alinea derde partijen bijgekomen en er is nu duidelijk aangegeven waarom de vereniging welke persoongegevens mag verwerken op welke grond. De leden moeten er immers op kunnen vertrouwen dat er goed met hun gegevens wordt omgegaan.

Baanreservering en coronaprotocol

We mogen op 2 juli a.s. gelukkig weer open. Jullie begrijpen wel dat we verplicht zijn om extra veiligheidsmaatregelen te nemen in verband met besmettingsgevaar van COVID19. We begrijpen best dat deze regels lastig zijn. Maar het alternatief is de vereniging dicht te houden en daar heeft het bestuur uiteraard niet voor gekozen. Heb je vragen? Aarzel dan niet om deze te stellen!

Aanmelden

• Het is noodzakelijk dat een schutter online een baan reserveert want zonder reservering geen toegang. Reserveren kan via de website:
    https://svdevrijheidcastricum.nl. Iedereen heeft een gebruikersnaam en wachtwoord ontvangen. Ga naar de website en log in met de gegevens die door vereniging zijn verstrekt. Je kunt dit doen in de zoekbalk van de site via AANMELDEN MIJN SV DE VRIJHEID en kiest dan voor reserveren. Reserveren is pas mogelijk vanaf 29 juni.

Aanmeld
  • Je kunt 1 sessie per dag en maximaal 3 sessies van tevoren te plannen binnen 7 dagen.
  • Schutters dienen 10 minuten voor de gereserveerde tijd aanwezig te zijn. Dit in verband met de nodige controle en het aanmelden, Aan de bar wachten van tevoren is niet mogelijk. Niet op afgesproken tijd aanwezig betekent niet meer schieten. Dit ook om onnodige bewegingen te voorkomen.

Aanmelden bij de baancommandant

• Indien een schutter munitie nodig heeft dient hij/zij deze eerst aan te schaffen alvorens zich verder aan te melden.
  • De schutters worden op baan volgorde aangemeld en gaan ook op deze volgorde naar de baan toe om onnodig geloop te voorkomen.
  • De schutter meldt zich aanwezig door de KNSA pas op de balie te scannen. Zonder pas en PIN kun je dus niet worden aangemeld (als je nog geen PIN hebt maken we deze aan als je op de club aanwezig bent).
  • Vervolgens legt de schutter zijn pas en het schietregister open op de balie. De baancommandant verzorgt de verdere aanmelding in het systeem.
  • Op dit moment kun je ook voor een wapen, munitie en kaarten kiezen.
  • Kaarten worden verstrekt voor de competitie of voor een schietbeurt registratie. Deze kaart is voorzien van een verenigingsstempel en datum en dient beschoten ingeleverd te worden. Pas dan zal het schietboekje ingevuld worden.

Schieten

• Er wordt geschoten in groepen van maximaal 6 personen.
  • Alle schutters melden zich bij de baancommandant aan in het systeem.
  • Zodra de vorige groep schutters de baan heeft verlaten vertrekt de nieuwe groep schutters onder leiding van de baancommandant in de volgorde van de schietbanen naar de schietpunten.
  • Er zijn 1-richting markeringen aangebracht. Volg deze dan ook.

Na het schieten

• Per baan zal er plakband en reinigingsmiddel aanwezig zijn. Bedieningsknoppen en panelen dienen door de schutter schoongemaakt te worden.
  • Bij terugkomst van de baan kaarten inleveren. Eventueel wordt de competitie geteld en ingevoerd aan de hand van de KNSA pas, vervolgens wordt schietregister gestempeld en krijg je pas en schietregister retour en wordt je afgemeld.

Beschermingsmiddelen

• Iedereen wast zijn/haar handen bij binnenkomst.
  • Er worden handschoenen verstrekt en deze dient men de gehele tijd te dragen.
  • Er worden geen OORKAPPEN en BRILLEN meer verstrekt door de vereniging. Men dient daar met ingang van heden zelf zorg voor te dragen.
  • Verenigingswapens mogen worden gebruikt.

Bar

• De bar gaat weer open.
  • Alleen na afloop van het schieten is er de mogelijkheid een drankje te nuttigen aan de bar.
  • Houd je aan de 1,5 meter regel.
  • Betalen alleen per pin en bij voorkeur contactloos.

Zie verder het coronaprotocol hieronder:

model poster maatregelen verantwoord sporten geweer pistool v3 aangepast 0507

Meer informatie op de website van de KNSA.

• Algemene informatie over S.V. De Vrijheid Castricum

De vereniging telt ongeveer 100 leden. Onder de leden zijn zowel dames, heren en jeugdleden. Aangesloten bij de K.N.S.A (Koninklijke Nederlandse Schietsport Associatie). We beschikken over 10 schietbanen met automatisch baantransport voor de schietkaarten.

Dynamische disciplines

Op woensdagavond van de even weken wordt er "Militair Pistool" en Service Pistol geschoten. Deelname is alleen mogelijk door de ervaren schutters in verband met veiligheid, dit ter beoordeling van de dienstdoende baancommandant of het bestuur.
  • Lid worden

S.V. De Vrijheid Castricum is een schietsportvereniging die, net zoals bij andere verenigingen, in stand wordt gehouden voor onze leden en vooral ook door onze leden.

Aspirantleden

Er worden strenge eisen gesteld alvorens men lid van de vereniging mag worden. Voordat u besluit om lid te worden is het verstandig om eerst een aantal avonden (max. 3) kennis te maken met de schietsport. Zo leert u met wapens omgaan en proeft u de sfeer op onze vereniging.

• Clubleden, gasten en introductieschieten

Een door een clublid meegebrachte gast of genodigde is van harte welkom mits het Bestuur in kennisgeving is gesteld.

Gast schieten

U bent van harte welkom om te komen gastschieten. U dient wel lid te zijn van de KNSA. Neem uw KNSA-pas en lidmaatschappas van uw eigen vereniging mee om deze te overleggen. Kosten € 10 per keer, contant of per pin te voldoen.

Introductieles

De introductie kan alleen op afspraak. De kosten zijn € 5,- per persoon (exclusief € 3,50 munitie) met schietkaarten en begeleiding door één van onze instructeurs. Neem een geldig legitimatiebewijs mee.

Routebeschijving

Schietbaan

S.V. De Vrijheid Castricum
Korte Brakersweg 1