Taken van de leden

Baancommandant en onderhoudsdagen

S.V. De Vrijheid Castricum is een schietsportvereniging die net zoals bij andere verenigingen in stand wordt gehouden voor onze leden en vooral ook door onze leden. Zo is er een aantal zaken die regelmatig moeten gebeuren om de vereniging goed te laten functioneren. Hierdoor vragen wij onze leden ieder hun steentje bij te dragen. Een aantal leden zorgt voor onderhoud aan onze schietaccomodatie, andere leden onderhouden de verenigingswapens, wekelijks wordt er schoongemaakt. Allemaal zaken die nodig zijn voor onze vereniging zodat wij met plezier onze mooie sport kunnen bedrijven.

Functie van Baancommandant
Elk lid heeft de plicht bij het aangaan van het lidmaatschap van de vereniging gedurende enkele avonden of zondagen per jaar (volgens het rooster) als baancommandant te fungeren. De baancommandanten staan altijd onder supervisie van een verenigingsverlofhouder en/of een verenigings veiligheidsfunctionaris. Op de schietavonden zijn steeds twee baancommandanten in functie.
Als u op de betreffende avond verhinderd bent, dan dient u zelf bijtijds voor vervanging te zorgen. Bij geen afmelding of vervanging volgt een boete van € 25,-.

De baancommandanten moeten 19:45 uur aanwezig zijn op dinsdagavond en donderdagavond. Op zondag moeten de baancommandanten aanwezig zijn om 10:45. Zij dienen het daarvoor bestemde register te tekenen voor zijn/haar aanwezigheid.

Verenigings Veiligheidsfunctionaris (VVF)
Functionaris, aangesteld door het bestuur van de schietsportvereniging, belast met en verantwoordelijk voor de handhaving van de veiligheid op de schietbaan tijdens oefen- en/of trainingsactiviteiten. Om redenen van efficiëntie kan de functie van VVF worden gecombineerd met die van Baancommandant. Indien de VVF dit wenselijk acht, kan hij/zij zich laten assisteren, om zo de veiligheid te garanderen. De VVF dient vrij zicht te hebben op alle schietpunten. Onze schietbaan is hiervoor uitgerust met camera toezicht.

Barbeheerder
Door het bestuur van de schietsportvereniging benoemde persoon die bardiensten verricht conform de Drank- en Horeca- vergunning.

Onderhoudsdagen
Twee keer per jaar zijn er op een zaterdag onderhoudsdagen. Van alle leden wordt verwacht 1 van deze 2 dagen aanwezig te zijn. Het bestuur laat ruim op tijd weten waneer deze dagen er zijn.

Routebeschijving

Schietbaan

S.V. De Vrijheid Castricum
Korte Brakersweg 1